SF-Caravan Kaakkois-Häme ry:n historiaa

(Pohjautuu Kaino Siitarisen kirjoitukseen )

Elettiin vuotta 1990 maaliskuun kolmatta päivää.

Uudenkylän seurantalolle kokoontui 38 henkilöä pitämään kokousta, jonka tarkoituksena oli perustaa yhdistys nimeltä SF-Caravan Kaakkois-Häme ry.  Kokousta johti Leena Ahonen, joka oli silloin SF-Caravan toiminnanjohtaja.

Yhdistys perustettiin ja nimettiin johtokunta.  Puheenjohtajaksi valittiin Alpo Peltonen ja sihteeriksi Laila Isomursu.  Ensio Kekistä tehtiin rahastonhoitaja.  Muut johtokunnan jäsenet olivat: Risto Kari,  Veikko Kilpeläinen, Kari Sipiläinen,  Vuokko Piirainen,  Aarno Lauronen, Marjatta Kujanpää ja Osmo Salonen.

Yhdistyksellä ei ollut vielä vakituista paikkaa kokoontua, joten perustettiin alueneuvottelukunta, jonka tehtävänä oli etsiä alueeksi sopivaa paikkaa. Käytiin katsomassa monia eri paikkoja, mutta niistä ei mikään tärpännyt.  Lopulta marraskuussa neuvottelu Iitin kunnan kanssa tuotti tulosta ja solmittiin vuokrasopimus Radansuun alueesta.

Alue oli alkuun vain  hiekkakentän kokoinen ja pikku hiljaa sitä laajennettiin lopulliseen kokoon.  Tehtiin paljon talkootyötä.  Toiminta alueella pyöri vuodesta toiseen, vapaaehtoisia alueisäntiä ja viikkoisäntiä riitti tekemään töitä.  Heidän työpanoksensa on ollut erittäin tärkeää.

Radansuu toimi yhdistyksen alueena aina 31.10.2012 asti.

Yhdistyksen puheenjohtajat:

1990-1991                        Alpo Peltonen